Birte med stø kurs mot fylkestinget

Birte Simonsen

Grafikk - Vest-Agder

Vi har i grunn visst det hele tiden. Men en god og gledelig sak kan godt gjentas. Birte Simonsen har stø og sikker kurs mot fylkestinget i Vest-Agder. Målinger for fylkestingsvalget gjort av Respons Analyse i perioden 19. – 24. mars gir Miljøpartiet 2,6 % oppslutning. Det gir ett mandat meg god margin. I følge målingen ble Birte representant nr. 26 av de 35 i fylkestinget. Målingen ble tatt opp i god tid før de fleste listene ble innlevert i Vest-Agder. Etter den tid har MDG fått mye oppmerksomhet fra media. Det er nok liten tvil om at partiet vil fortsette fremgangen. I følge målingen trenger partiet ytterligere fremgang for å få to representanter i fylkestinget. 1.965 svarte at de ville stemme på Miljøpartiet. Med 1.169 nye stemmer, har MDG to på fylkestinget.

Det kan synes å være mange, men i prosent av de som kommer til å delta under valget, er det ikke mye. Det gjelder for Miljøpartiet i hele regionen å gjennomføre en god valgkamp. Da kan målet være nærmere enn en tror.